Les etapes del desenvolupament s’entenen com la evolució d’una persona en
contacte amb lo real, tal i com va estudiar Wallon. L’estudi realitzat va ser
fixar-se en les àrees socials, emocionals i cognitives de l’infant. Es va
centrar en l’estudi del desenvolupament psicològic i l’educació del nen.
Anàlisi de l’edat a partir de 12 anys
“Contradicció entre el que es coneix
i el que es vol conèixer”
Pubertat i adolescència
El cinquè estadi de la teoria de Wallon és conegut com “l’estadi de la
pubertat i l’adolescència”. És la fase que es comprèn a partir dels 12 anys. La
funció dominant que es caracteritza en aquest estadi és la contradicció entre
el que es coneix i el que es vol conèixer. També s’hi veuen desequilibris,
conflictes i ambivalències afectives. L’orientació que hi predomina és cap a l’interior,
és a dir, cap al ego (jo).
eialtat i identitat. La cinquena és la de les maladaptacions i malignitats,
en la que hi destaca el fanatisme i el repudi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada